2.2. Microsoft Outlook

Varování

Dnem 13. 10. 2020 končí podpora Office 2010 ze strany společnosti Microsoft. Současně s tím končí podpora této verze poštovního klienta Outlook v rámci poštovního systému EPOS.
Doporučovaný klient je stále Mozilla Thunderbird.

V případě, že již máte nakonfigurovaný profil (např. Exchange) můžete přidat konfiguraci emailu do něj nebo vytvořit profil nový.

2.2.1. Původní profil

Klepněte na Soubor -> Přidat účet a klepněte na možnost Konfigurovat ručně nastavení serveru nebo další typy serveru.

outlook-fig01

Na další obrazovce vyberte možnost Email v Internetu.

outlook-fig02

Vyplňte požadované informace.

2.2.1.1. Informace o uživateli

  • Vaše jméno: Vaše celé jméno (bude se zobrazovat přijemci zpráv)

  • Emailová adresa: Vaše emailová adresa v systému EPOS (např.:prijmeni@epos.cd.cz)

2.2.1.2. Informace o serveru

2.2.1.2.1. Protokol IMAP

  • Typ účtu: IMAP

  • Server příchozí pošty: imap.epos.cd.cz

  • Server pro ochozí poštu (SMTP): smtp-epos2.cdis.cz

2.2.1.2.2. Protokol POP3

  • Typ účtu: POP

  • Server příchozí pošty: pop3.epos.cd.cz

  • Server pro ochozí poštu (SMTP): smtp-epos2.cdis.cz

2.2.1.3. Přihlašovací infrormace

  • Uživatelské jméno: Váš email v systému EPOS

  • Heslo: Vaše heslo ke schránce v systému EPOS (získali jste ho při vyplňování žádosti o schránku)

Klepněte na tlačítko Další nastavení ...

outlook-fig03

Na záložce Server pro odchozí poštu zakrtněte Server pro odchozí poštu (SMTP) požaduje ověření a ponechte vyberanou možnost Použít stejná nastavení jako pro server příchozí pošty.

Na záložce Upřesnit vypňte údaje následovně:

2.2.1.4. Čísla portů serveru

2.2.1.4.1. Protokol IMAP

  • Server příchozí pošty (IMAP): 993

  • Použít tento typ šifrovaného připojení: SSL

  • Server pro odchozí poštu (SMTP): 25

  • Použít tento typ šifrovaného připojení: TLS

2.2.1.4.2. Protokol POP3

  • Server příchozí pošty (IMAP): 995

  • Použít tento typ šifrovaného připojení: SSL

  • Server pro odchozí poštu (SMTP): 25

  • Použít tento typ šifrovaného připojení: TLS

Klepněte na tlačítko OK. Klepnutím na tlačítko Další ověříte nastavení serveru. Pokud se Vám zobrazí hláška o nevalidním certifikátu pro IMAP spojení, klepněte na tlačítko OK a pokračujte.

Upozornění

Poštovní systém EPOS neposkytuje server odchozí pošty (SMTP) dostupný z internetu!

Varování

Upozornění. V případě, že nemáte naintalovnou kořenovou certifikační autoritu ze stránek http://intca.cd.cz, vyzve Vás aplikace ke schválení bezpečnostní výjimky. Tuto buď schvalte nebo si nainstalujte certifikát kořenové certifikační autority CDT CA Auxiliary.

outlook-fig05 outlook-fig06

2.2.1.5. Nastavení úložiště odeslaných zpráv

Ve výchozím nastavení aplikace Outlook ukládá odeslané zprávy do Osobních složek (lokální PST soubor). Toto chování lze změnit v nastavení účtu.

Otevřete aplikaci Outlook a klepněte vlevo nahoře na Soubor -> Nastavení účtu

V záložce Email kliknutím označte na účet ve kterám chcete provádět změny. Klepněte na Upravit. Klepněte na tlačítko Další možnosti.

Na záložce Odeslaná pošta zvolte Uložit odeslané položky do následující složky na serveru: a kliknutím vyberte požadovanou složku. Volbu potvrďtě klepnutím na OK. V Následujícím okně klepněte na Další a následně Dokončit.

outlook-fig07

2.2.1.6. Nastavení Globálního adresáře (LDAP)

Soubor -> Nastavení účtu -> Nastavení účtu

outlook-ldap-fig01

Záložka Adresáře -> Nový

outlook-ldap-fig02

Vybereme Možnost Adresářová služba v Internetu (LDAP) a klepneme na tlačítko Další >

outlook-ldap-fig03

Vyplníme požadovaná pole:

Název serveru: ldap.epos.cd.cz

a klepneme na tlačítko Další nastavení…

outlook-ldap-fig04

Potvrdíme “Tyto změny se projeví po restartování aplikace Outlook”

outlook-ldap-fig05

Na kartě HledatVýchozí bod hledání vyplníme požadovaná pole

Vlastní: O=ceske drahy,C=CZ

outlook-ldap-fig07

Tip

Pokud chcete aby aplikace Outlook vracela více položek než 100 nastavte hodnotu Zadejte maximální počet položek, které má úspěšné hledání vrátit na vyšší hodnotu např.: 1000

Nyní je vše nastaveno, potvrďte a dejte už jen Další a Dokončit a ukončete a znovu spusťte aplikaci Outlook.

2.2.1.7. Nastavení Kalendáře a Kontaktů (doplňek CalDAV Synchronizer)

Tento návod předpokládá nainstalovaný doplňek CalDAV Synchronizer, pokud jej nemáte nainstalován, kontaktujte svou lokální podporu IT.

outlook-dav-fig01

Vyplňte požadované údaje

Name: Název profilu (např. EPOS - Kontakty)

  • Outlook Settings

    • Outlook folder: Kontakty (složku kontakty vyberte pomocí tlačítka [...])

  • Server Settings

    • DAV Url: https://epos2.cdis.cz

    • UserName: Váš email v systému EPOS

    • Password: Vaše heslo ke schránce v systému EPOS (získali jste ho při vyplňování žádosti o schránku)

    • Email address: Váš email v systému EPOS

Tip

Na serveru je nakonfigurovaná služba Autodiscover, není tedy ve většině případů nutné zadávat celou url.
Pokud se DAV url nevyplní automaticky pomocí autodiscover musíte ji vyplnit celou ve tvaru
např.: https://epos2.cdis.cz/SOGo/dav/epos2test@epos.cd.cz/Calendar/personal/
  • Sync Settings

    • Synchronization Mode: Outlook <--> Server (Two Way)

Klepnutím na tlačítko Test or discover settings ověříte, že máte profil nakonfigurován správně.

 outlook-dav-fig02 outlook-dav-fig03